AZAROAK 24 NOVIEMBRE, 19:00 Niessen Zinemak.
ERRENTERIA 700 OZZINEMA ZINEKLUBA:
Nelly et Mr Arnaud
Jose Luis Rebordinosen aurkezpenarekin
Con la presentación de José Luis Rebordinos
AZAROAK 26 DE NOVIEMBRE, 19:00. Niessen Zinemak.
AZAROAK 27 DE NOVIEMBRE, 19:00. Niessen Zinemak.
AZAROAK 28 DE NOVIEMBRE, 19:00. Niessen Zinemak.
AZAROAK 29 NOVIEMBRE 12:00, Niessen Kulturgunea
25 URTEKO IBILBIDEKO ONENAK / LOS MEJORES DE ESTOS 25 AÑOS
LAS GRIETAS
Carmen eta Julia, adin ertaineko ahizpak, aitaren azken egunak bizitzen ari dira, gaixo terminala baita.
Carmen y Julia, hermanas de mediana edad, viven los últimos días de vida de su padre, enfermo terminal.
OTRO HERMANO
Rocíok etapa desberdinei egin beharko die aurre bere dolu prozesua amaitu aurretik. Maite dugun norbaiten galerari buruzko laburmetraia, ukatzeko prozesutik oroitzapen bihurtzen den bitarteko bidea.
Rocío tendrá que superar varias etapas para concluir su proceso de duelo. Cortometraje que aborda el sentimiento de pérdida de un ser querido, el transcurso desde la negación hasta la construcción de un recuerdo.
DAR-DAR
Dar-dar euskal elezahar bateko deabru bat da, atzamarrak jaten dituena. Eta honela dio: «Dar, dar, dar, zure atzamarra ekar. Eman ezean, etorriko naiz gauean eta zure arima eramango dut ordainean».
Dar-dar es el demonio de una leyenda vasca que se alimenta de dedos. Y dice así: “Dar, dar, dar, dame tu dedo para cenar. Si no me lo das, por la noche me verás y con tu alma pagarás”.
INTERIOR TAXI NOCHE
Zuzendarietako baten esperientzia pertsonalean oinarritutako film hau, kamera ezkutuko “Taxicab Confessions” telebista-saio ospetsuari eta New York hiriari
egindako omenaldi ironiko bat da.
Basada en una experiencia personal de uno de los directores, esta película es un homenaje no exento de ironía al célebre programa de TV de cámara oculta “Taxicab Confessions” y a la ciudad de Nueva York.
APNEIA
Murielek ez zekien igeri egiten, izu ikaragarria zuen. Izu hori amaren eta bere arteko distantziaren adierazgarri zen eta haurtzaroko munstroak gogorarazi zizkion.
Muriel no sabía nadar, tanto miedo tenía. Un miedo que se hizo eco de la distancia a su madre y trajo monstruos de la infancia.
TRES PISOS
Haur bat, emazte bat eta adineko emakume bat apartamentuz osatutako eraikinean bizi dira, bata bestearen gainean. Marianak jolastu besterik ez du egin nahi baina amak ikastera behartzen du. Cristiana senar erasotzailearengatik ihes egiten saiatzen da. Azken pisuan, Carmenek irratia entzun nahi du baina neurririk ez duen alabak, ezin du jasan.
Una niña, una esposa y una anciana, viven en un edificio de apartamentos, una encima de la otra. Mariana solo quiere jugar, pero su madre la obliga a estudiar. Cristiana empaca e intenta escapar de su esposo agresor. En el último piso, Carmen quiere escuchar la radio, pero su hija abusiva no lo soporta.
JE SUIS VENUE JUSQU’ICI
Oraindik ere ilusioz beterik dagoen belaunaldi batek indarkeriaz betetako belaunaldi batek bizi duen drama jasatea bilatzen du.
El encuentro de una generación todavía llena de ilusiones que busca soportar el drama de una generación en plena violencia.
A LA CARA
Linari berdin zaio bera iraintzea. Hori bai, eginez gero, aurpegira izan dadila.
A Lina no le importa que la insulten. Pero si lo hacen, que sea a la cara.
URA SARTU ZEN BARRURA
Txikia nintzela uholde handi bat gertatu zen auzoan. Guztiak onik atera ginen, ez ordea sotoan gordetako oroimen asko. Nire aitak banan-banan berreskuratu eta
garbitu zituen diapositibak. Baina, urak beste esanahi bat eman die.
Cuando era pequeño hubo una gran inundación en el barrio. Todos sobrevivimos, pero no lo hicieron muchos recuerdos que guardábamos en la bajera. Mi aita rescató y limpió una a una varias diapositivas. Sin embargo, el agua les ha dado otro significado
GUARDA
Inork ezin zaitu zeure buruarengandik babestu.
Nadie puede protegerte de ti mismo.
VICTORIA
Errealitatearen guztiz kontrakoa den prisma batetik begiratuta, gizonezko eta emakumeen arteko biolentzia erakusten duen akziozko laburmetraia. Krimena zer da, mendekua ala garaipena?
Corto de acción que pone sobre la mesa la violencia entre el hombre y la mujer desde un prisma totalmente opuesto a la realidad. ¿Es el crimen una venganza o una victoria?
ZUBIYE
Nire amonarentzat zubia eta ibaia bereziak ziren. Haurra
nintzela bertara eramaten ninduen. Gaur egun leku erabat
desberdina bihurtu da.
Para mi abuela el puente y su río eran especiales. De niña me
solía llevar allá. Hoy se ha convertido en un lugar bien distinto.
BYE BYE BRIDGES
Brexit-aren iritsierarekin, Eskoziara emigratutako bikote bat
beldur da etorkizun hurbil batean helmuga berria bilatu beharko
ote duten.
Con la llegada del Brexit, una pareja que emigró a Escocia
teme que en un futuro próximo tenga que cambiar su
destino de nuevo.
PENTIMIENTO
Ama baten eta alaba baten hil ala biziko borroka. Ospitaleko gela batean dago hogeita hamar urtetako emakumea bere burua hiltzen saiatzeagatik. Gertatutakoa
argitu dezakeen pertsona bakarra bere ama da.
El duelo a vida o muerte entre una madre y una hija. En una habitación de hospital una mujer de treinta años está ingresada tras su último intento de suicidio. La única persona que podría aclarar todo lo ocurrido es su propia madre.
LA NUEVA NORMALIDAD
2020ko martxoaren 13an alarma egoera ezarri zen Covid-19arengatik Espainian. Egunak aurrera doaz whatsapp mezu eta berrien artean.
El 13 de Marzo de 2020 se declaró el estado de alarma en España debido al Covid-19. Los días pasan entre mensajes de whatsapp y noticias.
THERE WILL BE MONSTERS
Munstroak existitzen dira. Gure barnean daude. Eta, batzuetan, irabazi egiten dute.
Los monstruos existen. Están en nuestro interior. Y, a veces, ganan.
NIDO
Urtebetez elkar ikusi gabe egon ondoren, Nuria, Alemaniako unibertsitate egoitzatik Espainiara itzultzen da amari esateko ez duela asmorik etxera itzultzeko, berak Germaniako herrialdean jarraitu nahi duela.
Tras un año sin verse, Nuria vuelve a España después de una residencia universitaria en Alemania para decir a su madre que no tiene pensamientos de volver a casa porque su intención es permanecer en el país germano.
ŠARKAN
(LA COMETA)
Uda amaitzear da, fruta heldu da zuhaitzetan. Aitonak kometa bat ematen dio bilobari. Haurra airera jaurtitzen duen bitartean, aitonak jasotzen du. Orduan hostoak erortzen dira eta aitona ahultzen doa. Udazkeneko haize indartsu batek eramaten du.
El verano está llegando a su fin, la fruta madura en los árboles. El abuelo le da a su nieto una cometa. Mientras el niño es lanzado por el aire, el abuelo lo atrapa. Entonces las hojas caen y el abuelo se debilita. Un fuerte viento otoñal se lo lleva.
QUEBRANTOS
– Maite zenuen, ezta?
-Bai, uste dut orain dela gutxi utzi diodala hura maitatzeari.
(Interferentziak. Isiluneak. Arrakalak. Bi emakume
solasean. Irrati-grafia bat).
-¿Tú le querías?
-Sí. Creo que hace poco que he dejado de amarle. (Interferencias.
Silencios. Grietas. Dos mujeres conversando. Una radio-grafía).
LEO Y ALEX EN PLENO SIGLO 21
Festa gau baten ondoren Alex bere ohean esnatzen
da. Ondoan Leo aurkitzen du, pisukidea, baina ez du
gogoratzen hura nola iritsi den bere ohera. Goiz hartatik aurrera, ezer ez da berdin izango beraien artean.
Alex se despierta en su cama tras una noche de fiesta. Junto a ella está Leo, su compañera de piso, que no recuerda cómo acabó allí. A partir de esta mañana, ya nada será lo mismo entre las dos.
EHIZA
Rafael Ruiz Balerdik Homenaje a Tarzán animaziozko film laburra egin zuen 1969an. Haren segida da Ehiza baina oraingoan gure errealitatearen gordintasuna islatzen da: jazarpena, indarkeria eta suntsiketa.
Rafael Ruiz Balerdi realizó en 1969 el cortometraje de animación Homenaje a Tarzán. Ehiza es su continuación, pero retratando la crudeza de nuestra propia realidad: acoso, violencia y destrucción.
POLTER
Bat-batean gertaera paranormal bat gertatuko da
Joséren etxean. Garrantzirik gabeko etxeko ezbehar gisa hasitakoa, benetako borrokan amaituko da. Josék aurkitu beharko du ze sekretu ezkutatzen den fenomeno horien atzean…
José se enfrenta a un suceso paranormal que irrumpe en su hogar. Lo que comienza como un simple incidente doméstico acabará siendo una lucha sin cuartel. José deberá descubrir qué secreto se esconde detrás de los fenómenos…
CALLADITA
Costa Brava-ko luxuzko etxe batean, etxeko lanetan
aritzen den langile gazte batek, udako oporretan dauden eta ezer falta ez duten hogei urte inguruko gazte batzuk zerbitzatu behar ditu. Festa, edari eta garbigailuen artean, berak ere ongi pasatzeko modu propioa bilatuko du.
En una mansión en la Costa Brava, una joven empleada
doméstica tiene que servir a unos veinteañeros exuberantes que disfrutan del verano. Entre fiestas, cócteles y lavadoras, ella buscará su propia forma de divertirse.
OAIA
Pinturari buruz hitz egiten dudan batzuetan, hitzak ez zaizkit ateratzen eta ez dut jakiten zer esan. Besteetan, ezin naiz isildu. Guztia ulertu nahi dugu, edertu. Baina gauza batzuk ez dute azalpenik, ezin dira ulertu.
Cuando tengo que hablar sobre la pintura, a veces no me salen las palabras y no sé qué decir. Otras veces, no puedo parar de hablar. Queremos entender todo, adornarlo. Pero algunas cosas no tienen explicación, no pueden entenderse.
BOMBARDEO
Denbora asko pasa da gure eguneroko ekintzen
soinuek traba egiten zigutenetik. Gaur, soinu
horietariko bat gizon baten atzetik dabil, inolako
arrazoirik gabe, eta horrek guztiz ohikoa den goiz bat sentitzeko modua erabat aldatzen dio.
Hace mucho tiempo que el ruido provocado por nuestras acciones cotidianas ha dejado de molestarnos. Hoy uno de esos ruidos persigue inexplicablemente a un hombre, alterando su percepción de lo que, en realidad, es una mañana muy normal.
DISTANCIAS
Batzuetan, metroan, zoro itxurako norbait sartzen da
eta haren inguruan hutsune bat sortzen da. Baina,
zer gertatuko litzateke berarengandik urrundu ordez
maitasunez inguratuko bazina?
A veces, en el metro, entra alguien con pinta de loco, y a su alrededor se empieza a crear un vacío. Pero ¿qué pasaría si en en vez de apartarte, eligieras tratarlo con amor?
CARNE
Gordina, gutxi egina, puntu-puntuan, egina eta oso egina. Barne-barnetik ateratako kontakizun pertsonalen bidez, gorputzari buruzko eskarmentua bateratzen dute bost emakumek, haurtzarotik hasi eta hirugarren adinera arte.
Cruda, poco hecha, al punto, hecha y muy hecha. A través de relatos íntimos y personales, cinco mujeres comparten sus experiencias en relación con el cuerpo, desde la infancia hasta la tercera edad.
IRTEN BARRURA
Dei misteriotsu bat jaso ondoren, gizon bat antsietatearen bidaian murgilduko da bi emakume ilunekin batera. Pixkanaka ohartuko da bizi duen unibertsoa oso arraroa dela eta ermita zahar baten barruan saiatuko da bere salbamena aurkitzen.
Tras recibir una misteriosa llamada, un hombre se sumerge en el viaje de la ansiedad junto a dos oscuras mujeres. Poco a poco descubre que el universo en el que se encuentra es muy extraño y decide buscar su salvación dentro de una vieja ermita.
I DON’T THINK IT IS GOING TO RAIN
Denbora asko igaro da Ling Xiuzhen Zhujiajiaon azken aldiz egon zenetik. Gaur egun, beti lanpetuta dabilen ilobarekin bizi da Shangain, bere bizitza monotonoan. Hala ere, zenbait unetan, eguneroko lanak utzi eta etorkizunaren inguruko hausnarketetan murgiltzen da.
Ha pasado tiempo desde que Ling Xiuzhen visitó Zhujiajiao por última vez. Actualmente lleva una vida monótona en Shanghai, donde convive con su ocupado nieto. Sin embargo, hay momentos en los que abandona su rutina para reflexionar sobre el futuro.
PATERNIDAD
Julianek aita izatearen zortea du eta alarguna izatearen zorigaitza. Hori ez da inoiz erraza izan. Ez da inoiz izango
Julián tiene la suerte de ser padre y la desgracia de ser viudo. Esto nunca ha sido fácil. Nunca lo será